dinsdag 2 mei 2023

Dinsdag 2 Mei 2023 Van Revelstoke naar Kelowna

We hoeven vandaag niet zo heel lang te rijden, dus we blijven lekker tot 10 uur liggen. Iemand gaf al een reactie van dat als we thuiskomen we gelijk weer aan vakantie toe zijn...nou ik denk dat dit wel gaat kloppen. We maken hier aardige stappen en lange dagen, maar toch op 1 of ander manier geeft het ook een goede energie terug.

Eigenlijk moeten we 11 uur van de campground afgaan, maar de eigenaar geeft al aan dat het geen probleem is als we wat later vertrekken. Het is trouwens een erg mooie campground, alles netjes aangelegd, prachtige douche hokjes. Echter 1 nadeel, we zitten precies naast een spoor. Wij denken nog dit zal vast niet in de nacht zijn, maar verkeerd gedacht, ze rijden wel degelijk in de nacht. Gelukkig hebben we toch aardig kunnen slapen. We ontbijten nog op ons gemak met wat waffles en syrup, lekker kopje thee en een sapje. Uiteindelijk vertrekken we rond half 12 hier van de campground en gaan we eerst even tanken.

Na ongeveer een kwartiertje krijgen we onze eerste lookout point. Het ziet er mooi uit, maar lang niet zo mooi als andere meren die we hebben gezien, dus we staan hier nog geen 2 minuten en gaan weer verder. 


We hebben er nog 1 op nog geen minuut rijden, maar die slaan we over aangezien dit nog steeds hetzelfde meer is.

We hebben de gehele route geen stoppunten meer en komen nog door hele leuke plaatsjes zoals Sicamous, Enderby  3 Valley Gap (ghosttown) en Vernon... en dan nog niks te zeggen over de prachtige natuur waar we doorheen rijden, prachtige grote meren, groene grasvelden met boterbloemen.. Heel anders als in de Glaciers of de andere parken. Dit verveelt niet, ik kan deze route makkelijk volgende week nog een keer rijden. En Daan is het hier mee eens, dit is niet de laatste keer dat we hier zijn. 😍

Als we in Kelowna aankomen rijden we eerst naar de campground het is een heel klein veldje, maar erg mooi aangelegd. We bellen aan bij de office maar niemand doet open, dit is wel vreemd. We hebben ook geen plaats via de mail aangewezen gekregen dus we moeten ons echt aanmelden. Als we naar voren lopen of we iemand kunnen vinden, komt er ineens een vrouw van achteren aanlopen, ze was bij de kippen. Je hebt hier elke dag verse eieren en groentes. 
Terwijl we lopen richting de plaatsen, tilt Daan ineens zijn voeten omhoog en schrikt ergens van. Blijkt er een slang(etje) tussen onze voeten door te lopen. Het krioelt rustig verder en ik maak gelijk nog even een foto, tja het is toch wildlife he 😉


De slang blijkt niet giftig te zijn dus er niks aan de hand, maar ik kijk toch wel even goed uit waar ik loop, dat snap je toch zeker wel 😨
Ze legt ons alles goed uit van de wasmachines tot de openingstijden van het kantoor. We mogen zelf kiezen welke plaats we nemen, we nemen plek 2, lekker vooraan, dicht bij de toiletten en douches.




Ik leg hier buiten wat kleding neer om te drogen en we gaan daarna maar gelijk op pad. Ik weet niet of Daan het al vermeld had in het blog, maar de eerste week kregen wij een steentje tegen de ruit en zit er een klein sterretje in de ruit, maar we hebben nog niks gevonden die plek heeft. Dus we rijden even hier naar Speedy Glass, echter heeft hij het zo druk dat we pas over 2 weken terecht kunnen. Hij zegt dat we nog wel in Langley kunnen kijken, hij kijkt er nog even naar en hij vertelt ons dat het makkelijk te repareren is. Dit proberen we morgen dan wel in Langley.

Er zit hier een mall genaamd Orchard Park Mall, deze is maar tot 18uur geopend en willen daar wel even gaan kijken. Het is een mooie mall maar er zit niet super veel bijzonders. Wel een Bath and Body Works, waar we wat douche gels en luchtjes voor in de auto kopen.
We maken het rondje af en komen bij een foodcourt uit. Ik wil echt eens fried rice eten met orange chicken..maar helaas hebben we dit nog niet kunnen vinden. Ze hebben hier veel pork. De jongens zitten al heel de tijd te zeuren om Wendy's en aangezien we hier niet veel zien waar we trek in hebben, zegt Daan dat we dan toch maar naar Wendy's rijden. Jayden wil dit niet en ziet hier een pizza tent. Hij neemt hier 2 grote slices pizza (een pepperoni en een beef) Hij vindt ze heerlijk smaken, vooral de beef. 
Oh we wilden eigenlijk nog een trail lopen hier, maar we hebben er eigenlijk allemaal niet zo veel zin meer in en vooral geen puf.

Nog geen 4 minuten rijden zit de Wendy's, hier eten we toch wel weer lekker. En daarna doe ik nog even beeldbellen met mijn ouders. Mijn moeder heeft wat dingen opgeschreven of ik die bij de Walmart wil halen en tuurlijk doen wij dat voor haar. De Walmart zit ook hier in Kelowna dus we gaan zo ook nog even daar shoppen. Met beeldbellen kijken we altijd nog naar onze hondenkind Spikey, die we altijd enorm missen. 

Onze poezenkindjes worden ook altijd goed verzorgd door onze buurvrouw, zij stuurt mij ook altijd foto's en filmpjes. Die komen ook niks tekort.

Enfijn, op naar de Walmart, kunnen niet zonder 😉

Als we hier parkeren, zit er een zwerver aan de kant en loopt er nog een vrouw rond, die als ze ons ziet, echt continu naar ons zit te kijken...heel apart en daarna roept ze haar 'vriend' en die kijkt ook naar ons en de camper. Daan en ik vertrouwen het al voor geen meter meer. Jayden roept al, ik blijf wel zitten, als ze komen, stomp ik ze zo neer 🙊😂

We besluiten om toch te kijken naar een ander plekje en kunnen hem gelukkig wat dichter bij de ingang zetten. 
Als we binnenkomen, vergeten we weer een muntje voor het winkelwagentje. Dit is in Amerika niet dus dat is wel even wennen. Ik vraag een medewerker of hij een muntje heeft en zonder problemen pakt hij een kar voor ons.

We pakken hier nog wat water en slaan wat lekkernijen in voor thuis. En voor mijn moeder kan ik gelukkig ook alles vinden. De jongens slagen hier voor wat kleding, Daan een korte spijkerbroek en ik wat korte mouw shirtjes en een broek.
We mogen alleen niet passen na 18uur omdat er veel gestolen wordt. Dit doen we dan wel in de camper en kunnen het altijd nog terugbrengen. Jayden vind nog Lego en neemt het mee van zijn vakantiecentjes van de opa's en oma's.

Na de Walmart is het tijd om lekker richting de campground te gaan en te gaan relaxen. We ruimen alle spullen goed op, we passen alle kleding, van de jongens kan zowat alles terug 🙈, die maten kloppen voor geen meter.
Daarna gaan de jongens lekker douchen en Daan direct daarna. Ik ben nog een serie aan het kijken. Daarna ga ik ook richting de douche, maar vind het dan toch wel spannend om dat stukje te lopen in het donker, hoop toch niet dat er ineens een slang langs mijn voeten krioelt 😱

Terug van het douchen, hoor ik ineens mijn naam en zie ik dat Daan en Damian bij de buren zitten te kletsen. Ik loop daar met mijn pyama aan, bril op en zonder make up.. 'je mag er bij zitten hoor' uhm No thank you 🙈
Als ik in de camper aankomt, vraagt Jayden ook al waar ze zijn.. als ik vertel waar ze zijn, is hij binnen 5 minuten ook vertrokken naar de buren.

Ik zet dan lekker wat (led)kaarsen aan, pak wat te drinken en zet een muziekje op. Ik ga op het gemak maar het blog schrijven en geniet ook even van een rustmomentje.

Morgen hebben we een lange reisdag voor de boeg, dan rijden we naar Langley. Dit is zo'n 4 uur rijden. We hebben hier ook geen stoppunten en ook geen trails op de planning staan.
Het was de bedoeling om morgen de whale tour te doen maar die hebben we verzet naar morgen zodat we dan minder hoeven te haasten.
Morgen gaan we dan naar een Mall in Tsawwassen, hier zitten ook wat outlet stores. En voor de rest gewoon lekker relaxen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Donderdag 4 Mei 2023 Onze laatste volle dag

De wekker gaat en jeetje wat is het vroeg, het is dan ook erg lastig om er weer uit te komen. 10 over 7 komen we (lees; Daan en ik) eruit, k...